آیا اسباب بازی های ساده برای تقویت تخیل کودک بهتر نیستند؟



اشیا و اسباب بازی های ساده همانند اسباب بازی هایی که طراحی خاص دارند، می‌توانند به خلاقیت کودکان کمک کنند. اینکه کدام اسباب بازی به تخیل کودک کمک بیشتری می‌‌کند بستگی به نوع استفاده کودک از اسباب بازی و مقدار فرصت‌هایی که اسباب بازی برای کشف و کاوش کردن و استفاده از تخیل کودک ایجاد می‌کند، دارد. 


کودکان کم سن‌تر به وسایل واقعی نیاز دارند و مثلا استفاده از یک تکه چوب نمی‌تواند به رشد خلاقیت آنها کمکی بکند. تخیلات کودکان کم سن هنوز در حال رشد است و آنها نمی‌توانند تصور کنند که یک تکه چوب اتوبوس و یا عروسک مال آنها است. بعد از 4 یا 5 سالگی است که کودک می‌تواند اشیا را با کاربردهای دیگر تصور کند و بازی های تخیلی انجام بدهد. 


جالب است که کودکان در تمام سنین بازی کردن با جعبه (کفش یا جعبه‌های کادویی) را دوست دارند. کودکان کوچکتر دوست دارند که کاغذ کادوها را پاره پاره کنند و آنها را داخل جعبه بیندازند و دوباره بردارند و به همین ترتیب بازی کنند. کودکان بزرگتر، با استفاده از تخیل خود به این فکر می‌کنند که چطور می‌توانند از این جعبه‌ها استفاده‌های دیگری بکنند. مثلا آنها روی جعبه یک ماشین (خانه و یا سفینه) نقاشی می‌کنند و جعبه، ماشین اسباب  بازی آنها می‌شود.

خرید اسباب بازی فکری آموزشی کودک

بیشتر بخوانید:

کتاب خواندن برای نوزاد

آموزش خواندن ساعت به کودکان






بازگشت به گروه تخیل و خلاقیت  


نظرات شما درباره این مطلب :

نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما در مورد آیا اسباب بازی های ساده برای تقویت تخیل کودک بهتر نیستند؟ :



سایر نظرات :

نظری ثبت نشده است.